SEO en WordPress

Internet wordt steeds belangrijker. Consumenten geven steeds vaker de voorkeur aan online zoekwerk en ook de aankoop vindt steeds vaker online plaats. Jouw bedrijf moet dus bijna wel een website hebben. Een website alleen is niet genoeg. De meeste internetgebruikers beginnen bij zoekmachines als Google. Aan jou de taak dat je bij de juiste zoekwoorden in de top 10 beland. De top 10 staat namelijk op de eerste resultaten pagina. Op de tweede pagina komen de meeste mensen al niet meer. Om dit voor elkaar te krijgen gebruik je SEO (search engine optimalization). Je kunt dit laten doen door een online marketing bureau of je kan er zelf mee aan de slag gaan. Dit wordt extra eenvoudig wanneer je gebruik maakt van het CMS WordPress. Seo en WordPress kunnen, mits je het goed gebruikt, erg goed samengaan. Wij leggen je uit hoe je dit het beste aan kunt pakken.

Up-to- date blijven

Google is de belangrijkste zoekmachine wanneer het gaat om SEO. Om SEO te kunnen toepassen moet je eerste begrijpen hoe Google de zoekresultaten rangschikt. Dit is lastiger dan je denkt, aangezien niemand precies weet hoe zij dit doen. Daarnaast veranderen de algoritmes voortdurend waardoor jij gedwongen wordt mee te gaan in de veranderingen. Zo kan je vroeger de zoekwoorden waarop je gevonden werd zo vaak mogelijk in de tekst verwerken. Momenteel werkt dit niet meer. Google ziet dit als valsspelen waardoor je de kans loopt om zelf compleet uit het systeem gegooid te worden. Je website is dan onvindbaar. De kunst is dus om Google te laten weten waarover jouw website gaat zonder dat dit er teveel bovenop ligt. De beste vorm om dit te doen is je zoekwoorden te verwerken in grote stukken tekst.

WordPress en SEO

Laten we gelijk duidelijk zijn, WordPress zelf zorgt er niet voor dat je hoger scoort op Google. Wel heeft WordPress de functie op je het op het gebied van SEO een flink stuk makkelijker te maken. Je hoeft hiervoor relatief weinig kennis voor te hebben waardoor je als leek al snel gebruik kan maken van deze functie. Door de plug-in Yoast krijg je precies te zijn op jouw teksten en titels geschikt zijn voor zoekmachines. Google plaatst je website bijvoorbeeld lager wanneer je té vaag gebruik maakt van hetzelfde zoekwoord. WordPress geeft aan wanneer de zoekwoord dichtheid te hoog wordt. Zo blijf je altijd tussen de gewenste zoekwoorddichtheid tussen de 1% en 3%.