Een webwinkel opzetten. Hoe doe je dat?

Je hebt een goed idee en wil graag een webwinkel starten. In dit geval kun je er voor kiezen om de webwinkel zelf te bouwen of dit uit te besteden. In dit artikel bespreken we wat er allemaal komt kijken bij het bouwen van een webwinkel. Lees snel verder wanneer je op het punt staat om een webwinkel te starten.

Hoe begin je met een webwinkel?

Allereerst zal je natuurlijk een goed idee moeten hebben. Houd er rekening mee dat de meeste producten en diensten al op het internet aangeboden worden. Je zult jezelf daarom de vraag moeten stellen waarom jouw product of dienst succesvol gaat worden. Het opzetten van een webwinkel is voor de meeste ondernemers geen probleem, maar zorgen dat je gevonden wordt en conversie binnen haalt is een stuk lastiger.

Het is mogelijk om zelf een webwinkel op te starten. Dit kun je doen met programma’s zoals WordPress en Woocommerce. Je zult er echter rekening mee moeten houden dat dit veel tijd in beslag neemt en vaak niet het gewenste resultaat oplevert. Zeker wanneer je deze programma’s voor het eerst gebruikt, kan het lastig zijn om een professionele webwinkel te bouwen.

De vindbaarheid van je webwinkel verbeteren

Verschillende factoren spelen een rol bij de vindbaarheid van jouw webwinkel. De meest bekende factoren zijn SEO, linkbuilding, social media en wat bezoekers uiteindelijk op jouw website doen. Indien bezoekers na een aantal seconden de website verlaten, dan is dat voor Google een indicatie dat jouw website niet relevant is aan de bezoekers.

Wanneer je een grote budget hebt, kun je er voor kiezen om zowel het bouwen van de webwinkel + het verbeteren van de vindbaarheid uit te besteden aan experts.